Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

#Bokrecension: Trainspottern


Kom i kontakt med Åke Johansson under några utbildningsdagar på Runö. Tågintresserad som jag är, blev jag intresserad av Åkes beskrivning och tankar kring boken Trainspottern - och andra berättelser från järnvägen.

Har inte du funderat någon gång på vilka liv och situationer alla människor du möter har och lever i?

Åke Johansson skildrar olika människors situationer genom korta berättelser i boken Trainspottern. Detta gör boken till en lättläst och intressant bok och ibland baseras berättelserna på berättelser från verkligheten. Naturligtvis kryddat med Åke Johanssons egna fantasi. Att det händer kring tåg och den situation som tågpersonal har i sin vardag gör boken än mer intressant. Även om jag inte är så kunnig i tåg termer så gör det inget eftersom Åke Johansson beskriver det så bra att har du någon gång åkt tåg så känner du igen dig.

Boken lockade till skrattade, men det finns också allvarliga berättelser i boken, som berör dagsaktuella ämnen som utförsäkring, Försäkringskassan och även självmord.

Boken är läsvärd och du kommer inte ångra ditt köp av den.
Tycker det är svårt att ge betyg eftersom en bok eller upplevelse kan påverka oss människor olika, men som sagt jag tror inte du ångrar ditt köp av boken. (Bibliotek finns också)
-----------------------------------------------------------------------------
Jag ska försöka recensera lite böcker, helst med arbetarinriktning lite då och då. Finns det någon bok som du vill att jag ska läsa skicka en kommentar eller mail så kanske jag gör det. Vill du vara säker på att jag läser just din bok, så skicka boken i en fil eller pappersformat.

Åke Johanssons blogg


Köp den: BOKIA, Bokus, CDON.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar