Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Vidga normen

Kallis hyllar landslagets GULD
Almedals minglet i går med Proffice som värd blev ett lyckat sådant. Inte för att jag tvivlade utan för att det var såå bra mixat. med så många aktörer och information som bl.a. omintetgjorde de seminarier på någon timme jag varit på dagen innan om integration.

Zakarias Zouhir förmedlade på 5min vad jag sökt efter på två seminarier. Unionen och Proffice är med i ett projekt kring integration av afrosvenskar "Vidga normen". Ett bra om konkret exempel på vad vi kan göra. Har du inte skaffat armbandet "Vidga Normen" ta kontakt med Proffice, NU.

Johan Doverland pratade om unga i en utsatt situation där företagen borde öka sitt engagemang och stötta Unga KRIS så fler får information och att hjälpen till ungdomar når fram fortare och tidigare i ett förebyggande syfte.

 I minglet kom jag att samtala mycket med Unionare som exempelvis Karin Skånberg Regionchef. Bra diskussioner om vilka medlemmar är vems, men också våra organisationers kamp för en bättre arbetsplats.

Fick en oväntad överraskning på minglet också under våra diskussionspass. En representant från företaget Skanska gick upp på scen och ville att makthavare skulle ställa mer krav vid upphandlingar om att långtidsarbetslösa skulle anställas. Jag hurrade lite försiktigt, men representanter från Almega började ivrigt fingra på sina mobiler. Vet  inte i dagsläget om Skanska killen har kvar sitt jobb efter ett sådant statement.

Återigen, tack Anki Elken Proffice för en underbar kväll och pricken över i:et var ju att ni fixat så Sveriges U21 landslag fick GULD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar