Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Från välfärd till skatteparadis

Nej, det är skillnad på ett arbetarparti och wannabies ideologiskt. Hur mycket Moderaterna än försöker så är det skillnad. Tyvärr genomskådades inte detta av svenska folket. Kanske oförstånd eller en utbredd egoistisk kultur?

Kärnan i ett välfärdssamhälle måste vara solidaritet. Där lyckans lott faller på vissa som med mycket jobb och slit bygger upp företag. Anställda som säljer sitt arbete till företagaren så företaget kan expandera. Föräldralediga och sjuka, som kan vara hemma med ersättning. Eller arbetslösa som kan skolas in på andra yrken tack vare att skatt och avgifter betalas in. Ända ner till den individ som fått sådan motgång att de behöver söka försörjningsstöd.

Tillsammans finansieras detta av skatter och avgifter. Jag vill inte att några med arbete och pengar ska kunna skaffa sig försäkringar mot arbetslöshetsersättning, gå före i vårdkön eller på annat sätt skaffa sig fördelar som egentligen samhället kunde bistå med om det finansierades med skatt.

Jag har arbete, jag har jobbskatteavdraget, jag har det rätt bra och jag lider med de som drabbats på ett eller annat sätt i samhället. Jag skulle önska att alla skatter återställdes vid valseger för de rödgröna direkt. Detta för att täcka underskottet som Alliansen nu försatt Sverige i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar