Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Snälla Jan Björklund...


du säger att det är bra att ungdomar blir rättslösa och underbetalda så de kan bli lärlingar på företag.

Vilka företag ska utnyttja detta?

Mc Donalds?

Varför tror den borgerliga alliansen att företag kommer att slänga in ungdomar i produktionen bara för att de är billiga? Ett sunt företag balanserar produktion med bemanning. Behöver jag 10st arbetare så måste jag anställa 10st arbetare oavsett om de är underbetalda enligt den borgerliga alliansens förslag eller bra betalda enligt nu gällande kollektivavtal.

Eller tror ni att jag bara skulle anställa 5st när jag behöver 10 för att det är så dyrt?
Vilken värld lever Maud, Jan, Reinfeldt i? (kd är irrelevant de har ju ingen talan i alliansen)

Eller tror ni att jag anställer 20st när jag behöver 10st. Den personalchefen borde få sparken om jag varit aktieägare. 100% överbemanning.

Ge Sverige en chans att åtgärda ungdomsarbetslösheten på ett värdigt sätt. Det har varit arbetslöshet förr, men inte har vi tummat på rättigheter eller löner för att minska arbetslösheten då. Varför börja nu?

Gör som jag rösta på Socialdemokraterna 19 september

P.s. du som ligger på sofflocket, upp med dig. Din röst räknas. Hjälp oss göra Sverige till ett mer solidariskt land igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar