Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Äntligen Håkan, eller?

Kommer det att kuppas på S-kongressen? Finns det något storvilt som lurar bakom ridån? Jag hoppas inte det. Nu har valberedningen gjort en rekommendation på partiledare Håkan Juholt och partisekreterare Carin Jämtin till S-kongressen.

Ett team som jag både tror och hoppas på ska kunna samla styrkorna inför 2014. Vi behöver agitatorer och en balans i partiet, vi behöver gå tillbaka till det som ger oss styrka. Nämligen solidaritet med andra. Får individen bestämma är solidaritet en 20kr i en insamlingsbössa till Frälsningsarmén. Vi behöver en nationell solidaritet som också berör andra länder.

När jag nu hört presskonferensen kring Håkan Juholt och Carin Jämtin så märker man en skillnad på hur man svarar och vilka värderingar man har.

Jag tror dock fortfarande att Mona Sahlin inte fick chansen fullt ut, men man har ställt sina platser till förfogande och Håkan Juholt och Carin Jämtin har accepterat att bli nominerade.

Vi får se vad som händer på kongressen.

I förväg vill jag dock gratulera Håkan Juholt och Carin Jämtin till nomineringen och av de IF Metallare som var närvarande på vår träff då detta skede applåderade och en lättad stämning blev tydlig.

Aftonbladet

Johan Westerholm och Peter Högberg skriver även om detta på SvD idag.

Media: Ab, Ab2, Ab3, Ab4, DN, DN2, DN3, DN4, DN5, SvD, SvD2, SvD3, SvD4, SvD5, Ex, Ex2, Ex3, Ex4, Ex5, SVT, SR, SRDagens Media, Mediavärlden, Östran, Barometern.

Bloggat: Martin Moberg och Annika Högberg och Alexandra Einerstam och MMK på ämnet.

2 kommentarer:

  1. Jag är MYCKET mycket glad. Stort grattis till Juholt och Jämtin! Och en STOR kram till alla i valberedningen, Berit Andnor inte minst, som gjort ett förfärligt otacksamt och just därför strålande jobb under svårast tänkbara omständigheter.

    - Peter Ingestad, Solna

    SvaraRadera
  2. Samma här, mycket glad och hoppas att Juholt och Jämtin får bra förutsättningar för en bra start.

    Märkte att Juholts Facebook konto försvunnit, trodde han dissat mig. ;-)

    SvaraRadera