Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Ranelid, demokrati i sitt esse

DN.se
Melodifestivalen en omtyckt, men också hatad tävling. Igår måste Melodifestivalen satt en ny gräns kring vad som delar människor. Fick genomlida detta spektakel då barnen m.fl. ville se den och helt asocial får man inte vara. Så jag satt lite vid sidan av och var inne på "nätet".

När jag så hörde Björn Ranelid och Sara Li förstod jag att detta måste bara röstas fram. Inte för att jag tyckte det var en bra låt, utan mer att skicka lite kultur till resten av Europa. Inte kanske bra kultur, men jag ju inte heller om Melodifestivalen.

Björn Ranelid och Sara Lis låt Mirakel kunde varit bättre om ex. Kent rappat lite Kärlek medan Sara Li repeterade Mirakel. Björn Ranelid verkar felplacerad som person i ett evenemang som Melodifestivalen.

Några röster från Twitter


Det är när man ser vad folket röstat till final i Melodifestivalen man påminns om att det här är samma folk som röstar fram vår regering.



Våra melodifestiväljare påvisar återigen att det är skillnad mellan rösträtt och att rösta rätt.

Nästa år är Tomas Tranströmer med. Tillsammans med Mamma Scan.



Så nu till min uppmaning.
Rösta fram Björn Ranelid och Sara Li till ESC och visa Melodifestivals tokarna att även en väldigt fel låt kan vinna.

Påtal om att väljare kan rösta fel även i val till Riksdag, Landsting och Kommun så får jag avsluta med Galenskapar citat i "himla många program" och mena det där Stefan Löfven och Socialdemokraterna går upp i opinionsmätningar "som min gamle vän australiensaren sa till mig en gång. Jag kommer tillbaka."

Media: Ab, Ab2Ekot, Ekot2Ex, Svd, Svd2Dn, Dn2Dagen, Gp, Gp2Gd
Blogg: Härnösand, Tord, Ola, GullviPer-Anders, Brunettmoa, Kaosredan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar