Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Varför ska jag vara med i facket?

På knappt tre år har IF Metalls avdelning i Göteborg förhandlat fram 45 miljoner kronor till bemanningsanställda. De har helt enkelt fått för låg lön.

Robert Arslan fick knappt sju kronor för lite i 15 månader. Han hade länge misstänkt att något var fel, men visste inte vart han skulle vända sig. Till slut tog han mod till sig och knackade på hos IF Metalls verkstadsklubb.

– Jag bytte förbund till IF Metall eftersom de hade hjälpt mig. Nu går jag alla fackliga kurser för att lära mig mer. Och jag informerar alla nya konsulter från bemanningsföretag om genomsnittslönen. De ska få rätt lön från början, betonar han.

För dig som är i bemanningsbranschen eller inte med i facket. Vi kan tillsammans göra skillnad och ett medlemskap i en fackförening ger styrka vid förhandling på våra arbetsplatsen.

IF Metall har gjort dessa kort filmer som jag tycker du ska titta på.

Varför vara med i facket


Om bemanningsbranschen


Länkar: Arbetet, 2, DA, SvD, DN, Svt, HN
IF Metall: Bli medlem, Lernia verkstadsklubb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar