Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Att tysta demokratin

Det som fått mig att engagera mig politiskt är viljan att påverka samhället, men också att ta ansvar för detsamma. Det betyder att ibland är beslut inte är lätta att ta då verksamhet ställs mot verksamhet. Kostnader mot skatteintäkter. Alla vill ha men ingen vill betala för det (lex jobbskatteavdraget).

Nu när politiker blir misshandlade för att de måste ta obekväma beslut hjälper liksom inte demokratin och rekrytering av politiker som ska ta ansvar för samhällsutvecklingen.
"Liza Jonsson, 31 (S), vårdas för sina skador på Norrlands universitetssjukhus i Umeå.
kan inte tänka sig att dådet skulle grunda sig i något annat än den infekterade striden om byskolorna. – Jag känner inte till att det skulle handla om något annat än bråket om skolan i kommunen.

Nu får dådet dessutom politiska konsekvenser.
Landstingspolitikern Anna-Karin Jonsson-Berg (M) lämnar sina politiska uppdrag i Nordmaling på grund av misshandeln.
– Jag kan bekräfta att jag lämnar politiken i Nordmaling. Det är inte värt att behöva känna sig otrygg, säger hon till Vk.se."
  Det är tråkigt att läsa vad människor som anser sig stå över demokratin och med våld vill föra fram sin åsikt gör för att påverka. Att misshandla politiker är en bottengräns kring hur lågt samhället och demokratin sjunkit.

Förändra samhället och gör demokratin till en vinnare. Engagera dig i ett politiskt parti och för fram dina åsikter och förslag.

Media: AbVKExpExp2DNDN2SVTSVT2SRSvD, Fb, HD
Blogg: Högberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar