Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Vad kan vi göra?

Efter endel sagt till mig "säg vad ni (S) vill göra istället" vill jag nu dela med mig lite av mina tankar där vi tillsammans hjälps åt att göra Sverige solidariskt.
Haft förmånen att vara handledare i IF Metalls medlemsutbildning. Där har medlemarna fått prata fritt och haft åsikt kring facket och företaget. Det har även varit samhällsdiskussioner.
Jag kan bara svara för mig själv.

* jobbskatteavdraget ska bort. Vi behöver pengarna till att bygga upp Sverige igen.
* Införa skrotningspremier för att stimulera bilköp och förnya bilparken till mer milövänliga bilar.
* Ta bort förhöjd A-kasseavgiften.
* Göra A-kassorna solidariska igen, branscher stöttar varandra.
* Införa avdrag för fackavgiften.
* Differentierad bensinskatt. D.v.s. jag bor i glesbyggd och ex. Jet vet detta (min adress) och betalar då 9.50kr/L medan Nissa bor i Stockholm (bättre kollektivtrafik) och får betala 20kr/L.

Jag skulle kunna skriva mer om detta så ni blir glada. Men har lovat att hålla mina inlägg kortare :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar