Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Arbetare du är en "loser", om moderaterna får bestämma

Efter att ha skrivit mitt förra inlägg och sagt att en arbetare, räknar inte välbetalda direktörer till "verklighetens" (KD varning) arbetare, så har en del påpekat att jag har fel när jag säger att vi tjänat några hundralappar.

"Det är mer än några hundralappar" sägs det.

Kollade runt lite och försökte ta in lite fakta.

Enligt jobbskatteavdraget.se har jag 1577kr att leka Von Anka med varje månad.

Nu kommer verkligheten i fatt.

Till er som jag inte hade allt för bra betyg i matte (Jan Björklund varning, skit hela borgerliga alliansen varning med sina felräkningar) så måste man ta med det som blivit dyrare och försvunnit.

Alltså +1577kr.
Minus: -300kr Förhöjd A-kasse avgift som Alliansen införde
Minus: -100kr höjd försäkringspremie till bilarna, också genom alliansen
Minus: -62kr i höjd el-skatt 15k kw Alliansens verk
Minus: -15kr i höjd bensinskatt 2000L, också alliansens svek mot vallöften
Minus: -250kr i avdragsrätt fackavgift (vet inte om det blir exakt krontal vid deklaration)

Finns det mer minus?

Så jag tjänar alltså 850kr/månad.
Allt detta trixande för att gynna de som tjänar x antal 10k lappar mer än mig.
Och allt detta för att slå på de som fått en nitlott av livet, genom att bli sjuka, arbetslösa och äldre (pensionärsskatten som reinfeldt införde).

Är det dessa hundralappar som är så viktiga att jag blir egoistisk och tänker på mig själv? vad känner du i ditt hjärta?

Hur vill du bemötas när du drabbas?

Är det med respekt för att du kommit upp i åldern och hjälpt Sverige växa sig starkt?
Är det med en hjälpande hand när du blivit sjuk?
Är det med värdighet när du förlorat ditt jobb?

SLUTA TÄNK EGOISTSKT utan tänk solidariskt.
Tillsammans kan vi förändra, förverkliga och genomföra.

Rösta på Socialdemokraterna vid valet 19 september 2010

Och du som inte bryr dig om att rösta, du gör faktiskt ett val genom att inte rösta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar