Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Vräkningar av barn fortsätter

Vi svenskar verkar bara bli upprörda om Uppdrag granskning eller Kalla fakta tar upp ett problem i samhället. Eller har borgarna lyckats med att döva vårat samvete med mer jobbskatteavdrag. Konsten att muta en medborgare.

När 251 barn har vräkts och 849 barn har hotats av vräkning bara första halvåret av 2013 , verkar ingen reagera. Inte ens Regeringen som lovade att INGA barn skulle vräkas.
"En nolltolerans mot vräkningar av barn kan knappast ifrågasättas. Att vräka barn strider inte bara mot socialtjänstlagen och barnkonventionen utan också mot grundläggande värderingar i utvecklade välfärdsdemokratier."
Men det är klart nu när den borgerliga Regeringen slagit sönder själva grunden i en välfärdsdemokrati så är det inte förvånande att medborgarna räddar sig sig själva först och inte bryr sig om varandra.

Är det detta samhälle vi verkligen vill ha?

"Först kom de för att ta kommunisterna, men jag var inte kommunist så jag sa inget.
Sedan kom de för att ta fackföreningsfolket, men jag tillhörde inte facket så jag sa
inget. Sedan kom de för att ta judarna, men jag var inte jude så jag sa inget. Och när de
kom för att ta mig fanns det ingen kvar som kunde föra min talan. "
Martin Niemöller, luthersk präst i Tyskland under Förintelsen 
 Det är dags att vakna ur borgarnas ideologiska mardröm och börja ifrågasätta och protestera.

Media: SvD, Svt, Ex, GD, Skånskan
Blogg: Moberg
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar